7.4.2013

Valinnan vaikeus

Alan päästä pitkästä aikaa kirjoittamisen makuun. Tämä vuosi on tähän mennessä jotenkin levoton.. Sen takia ensisijainen tavoitteeni on kirjoittaa huhtikuun ajan päivittäin ja hiljalleen kasvattaa päivittäistä sanamäärää.

Olen kirjoittanut jonkin aikaa kahta lukua rinnakkain. Toinen valmistuu lähiaikoina, ja nyt tekisi mieli aloittaa jokin uusi. Yritän päättää kolmen erityyppisen luvun välillä: yksi keskittyy henkilöihin, toinen on selkeästi juonellinen ja kolmas paljastaa salaisuuden. Kaikki kolme houkuttelevat yhtä lailla. Minkähän noista nyt sitten valitsisi?

Pitäisi varmaan kokeilla kirjoittaa seuraavan kirjan luvut järjestyksessä, niin ei olisi jatkuvasti tätä valinnan vaikeutta!



4 kommenttia:

  1. Mä oon huomannut, että aikajärjestys sopii mulle parhaiten. Tai, siis, aloitan alusta ja lopetan loppuun, vaikka tarina ei olisikaan ihan aikajärjestyksessä. Vaikka mulla on juoni hahmoteltuna, mukaan tulee kirjoittaessa uusia yksityiskohtia, joita en sitten osaisi mainita jos kirjoittaisin samaan aikaa jotain tulevaisuuden lukua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Monet sanoo samaa. Oon nyt jonkun aikaa pitäytynyt järjestyksessä, mut saa nähdä millon taas pomppaan jonnekin :D

      Poista
    2. Ennen ajattelin että ns. sekaisi kirjoittaminen on "ammattimaisempaa", mutta siinä kävi sitten niin, että kirjoitin kohtauksia etukäteen, mutta kun ne piti liittää muuhun tarinaan, huomasin että asiat ovat muuttuneet niin, että piti kirjoittaa lähes kaikki uudestaan, Vähemmän vaivaa jos kirjoittaa niin että aloittaa luvusta 1 ja etenee kiltisti :D Vaikka houkuttaisikin hypätä johonkin muualle.

      Mua tällä hetkellä houkuttaisi hypätä erääseen kohtaan, jossa kahden hahmon suhteessa tapahtuu suuri käännekohta, mutta en voi, koska pitää ensiksi vähän rakentaa tarinaa ennen kuin käännekohta voi tapahtua.

      Poista
    3. Miulle on käynyt joskus samantapasia juttuja :D Just yksittäisten kohtausten kanssa.

      Käännekohdat, voi että miten mielellään ne kirjoittaisi etukäteen! Mut ei tosiaan voi, koska sit joutuu vaan tekemään enemmän töitä :D

      Poista