23.11.2012

Tosiystävälle

Tämä postaus on omistettu ystävälleni, joka viettää seuraavat kuusi kuukautta rauhanturvaajana Libanonissa. Hän lähtee huomenna reilun sadan muun ihmisen kanssa ja tulee takaisin toukokuussa. Hän on unelmoinut tästä pitkään, joten olen todella onnellinen hänen puolestaan - vaikka välillä olenkin vähän peloissani. Mutta, kuten hän sanoi, suomalaisille rauhanturvaajille ei ole vielä tapahtunut mitään Libanonissa, joten ei pitäisi olla syytä huoleen.

Haluan kertoa teille jotakin hänestä, koska hän on yksi ensimmäisistä ihmisistä, joille olen kertonut Young Fightersista. Hän on aina ollut todella kannustava ja saanut minut uskomaan itseeni silloin, kun olen ollut epävarma. Hän on myös hieno muusa: olen saanut häneltä ideoita esimerkiksi yhteen Young Fightersin henkilöön. Hän antaa minulle voimaa kirjoittaa, kun kirjoittaminen on vaikeaa eikä mikään tunnu sujuvan.

Toinen syy kirjoittaa hänestä on se, että hän on todellinen aarre. Hän on näyttänyt minulle, mitä tosiystävyys tarkoittaa. Hän on aina olemassa, kun tarvitsen häntä ja antaa myös minulle mahdollisuuden olla avuksi hänelle. Hän saa minut hymyilemään vaikeimpinakin päivinä ja on aina valmis juttelemaan kanssani. Voin kertoa hänelle mitä tahansa - en osaa kuvitella päivää, jolloin en voisi luottaa häneen. Hän tietää, mitä aion sanoa ennen kuin sanon sanaakaan. Voisi sanoa, että meillä on vahva yhteys.

Niiden vuosien aikana, jotka olemme tunteneet toisemme, olen oppinut valtavasti elämästä ja itsestäni. En voi löytää sanoja, joilla kuvailla kaikkia hyviä asioita, joita hän tuo elämääni jatkuvasti. Olen joskus kuvaillut häntä näin:

 "Monet voivat auttaa minua nousemaan ylös, mutta hän on yksi niistä harvoista jotka voivat estää minua kaatumasta."

Tämä antaa jonkinlaisen käsityksen hänen merkityksestään.

Ystävyytemme ansiosta minun on myös ollut helppoa kirjoittaa ystävyydestä, yhdestä Young Fightersissa voimakkaasti läsnäolevista teemoista. Olen luonut Young Fightersin henkilöiden välille erilaisia ystävyyssuhteita, joita pyrin kuvailemaan niiden ansaitsemalla tavalla. Yksi hienoimmista ystävyyssuhteista on  päähenkilön ja Samin, ystäväni inspiroiman henkilön välinen ystävyys. Odotan valtavasti niiden lukujen kirjoittamista, jotka tuovat sen esille. Kirjoittamalla ystävyydestä haluan kiittää "rauhanturvaajaani" kaikesta siitä tuesta, jota hän antanut minulle asiassa kuin asiassa. Olen todella onnekas, kun minulla on hänet elämässäni.

Tässä on kappale, joka muistuttaa minua aina ystävästäni. Hän linkkasi sen minulle aikoinaan erityisessä tilanteessa, ja sen jälkeenkin se on parantanut päivääni monet kerrat. Kaunis kappale, joka antaa voimaa kaikissa tilanteissa. 







Tässä vielä toinen, joka sopii kerrassaan hyvin tähän postaukseen - erityisesti siinä mielessä, että olen juuri kirjoittanut ihmisestä, joka ehdottomasti pitää rauhan minun elämässäni. Tiedän, että kaipaan häntä vielä monesti.







"All I need is a memory of you
And I'll hold my head high
I won't let anything break me down
I'll walk through tears and stones

Across the distance 
I can feel your embrace
I know you're here with me


I keep walking
through tears and stones
Because you're here with me
and show me the way when I can't see"



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti