12.10.2012

Lähtölaskenta

Torstai 11.10. kello 18:14


Aloittelen parhaillaan intensiivistä työskentelyä. Käyn läpi käsikirjoituksen juonisuunnitelmaa ja merkitsen kalenteriin, milloin kirjoitan mitäkin lukua. Haluan tehdä itselleni jonkinlaisen aikataulun, jotta saan käsikirjoituksen valmiiksi ennen vuoden loppua. Suunnittelusta on aina hyötyä.


Torstai 11.10. kello 18.45


Juonisuunnitelma on nyt käyty läpi ja kalenteri täytetty. Vähän ajan päästä nähdään, joudunko kiristämään tahtia vai saanko jotkut kohdat valmiiksi aikaisemmin kuin luulen. Nyt lähden kauppaan ostamaan vähän herkkuja ja muuta syötävää, jotta ravitsemus on kunnossa. Mitä paremmin olen syönyt ja mitä paremmalla tuulella olen, sitä parempaa tekstiä saan aikaiseksi. Erityisesti suklaa ja tee edistävän luovaa ajatteluani.


Torstai 11.10. kello 19:40


Silloin, kun minulla on tiedossa monta peräkkäistä, kiireetöntä päivää, aloitan kirjoittamisen inspiraation herättämisellä. Etsin inspiraatiota tavallisesti kuuntelemalla musiikkia, lukemalla, katsomalla elokuvia, liikkumalla ulkona ja juomalla monta kupillista teetä. Tässä vaiheessa en valikoi musiikkia: annan spotifyn soittaa kappaleita järjestyksessä sen kummemmin miettimättä. Sitten, kun alan kirjoittaa, mietin minkälainen musiikki vie minut oikeanlaiseen tunnelmaan.


Tällä kertaa haluan jalostaa ideat huippuunsa. Siksi olen valinnut tämän illan elokuvaksi yhden Potterin; niillä on tapana saada ajatukseni lentämään ja motivoida minua taistelemaan vaikka läpi harmaan kiven. Seuraavaksi laitan teetä ja sitten: Harry Potter ja kuoleman varjelukset osa 2!


Torstai 11.10. kello 22:33



Niin kuin aina minkä tahansa Potter-elokuvan jälkeen, olen vaikuttunut ja täynnä tunteita. Harryn tarina on aina inspiroinut ja kiehtonut minua, enkä osaa kuvitella aikaa, jolloin se ei koskettaisi minua yhtä syvältä kuin nyt. J.K.Rowlingin luoma maailma on niin nerokas, niin ainutlaatuinen. En yllättyisi, jos löytäisin itseni katsomasta tänään vielä toista Potter-elokuvaa.


Annan tämän tunteen vaikuttaa minuun jonkin aikaa ja katson, mitä se saa aikaiseksi. Luulen, että vähintääkin kohtauksen tai uuden luvun aloituksen.

Perjantai 12.10. Kello 0.43

Olen nyt kirjoittanut sivun jatkoa haastavaan lukuun, mihin olen oikein tyytyväinen. Pääsin vauhtiin! Lopuksi ennen kuin lopetan tältä istumalta, laitan tänne muutaman biisin, jotka ovat inspiroineet minua tänä iltana. Huomenna lisää!



Ja tietenkin rakkainta unohtamatta:


I just love that song!


Huomenna - tai tänään - kirjoitan yksityiskohtaisemmin päivän eri vaiheista. Voi että kirjoittaminen on kivaa. 

Booklover

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti